(Reuters) - McDonald's Corp reported a steeper-than-expected fall at global established restaurants in November, hurt by increased competition in the United States and the after-effect of a supplier scandal in China.
Shares of the world's largest restaurant chain by revenue fell 2.4 percent in premarket trading.
McDonald's worldwide sales at restaurants open at least 13 months fell 2.2 percent last month.
Analysts on average had expected a 1.7 percent decline in worldwide same-restaurant sales, according to Consensus Metrix.
(Reporting by Devika Krishna Kumar in Bengaluru and Lisa Baertlein in Los Angeles; Editing by Saumyadeb Chakrabarty)
Relacionados
- La 49 edición de la Feria de Durango recibe más de 120.000 visitantes, a falta de la última jornada
- Berlín reitera que París y Roma deben introducir más reformas
- El lujo vende el 6 por ciento más en 2014 apoyado en mercado nacional y en el turismo
- Más de 3.300 personas han visitado en dos meses la exposición de Nico Munuera en la Sala Verónicas de Murcia
- La OCDE advierte: para conseguir una jubilación "decente" hay que trabajar y contribuir más