ZURICH (Reuters) - Swiss food group Nestle said on Monday it would buy U.S. drugmaker Pfizer's infant nutrition business for $11.85 billion, beating out French rival Danone as both sought to gain preeminence in the lucrative baby food market.
"Its strong brands and product portfolio, its talented people dedicated to the success of its business, together with its geographic presence - 85 percent of its sales are in emerging markets - will complement our existing infant nutrition business perfectly," NESTLE (NESN.CH)Chief Executive Paul Bulcke said.
(Reporting by Martin de Sa'Pinto)
Relacionados
- El PSC ve en la victoria de Hollande el inicio de una ola de cambio en Europa
- El PSC celebra la victoria de Hollande en Francia como "el inicio del cambio en Europa"
- Hollande, sucesor de Mitterrand que encarna la esperanza de cambio en Francia
- La corriente de IU 'Voces para el cambio' celebra que el posible pacto con el PSOE lo decida en referéndum la militancia
- PSOE C-LM critica la "política de manipulación de medios" de Rajoy tras el cambio de Ley para elegir presidente en RTVE