
Barcelona, 15 des. (EFE).- Un estudi del Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) alerta que la connexió del tramvia per la Diagonal barcelonina podria empitjorar la qualitat de l'aire i augmentar el temps dels desplaçaments realitzats en autobús i vehicle propi.
En roda de premsa, el president del RACC, Josep Mateu, ha afirmat que és el primer informe que analitza l'impacte global sobre la mobilitat de la ciutat, tenint en compte els "efectes en accidents, congestió i la qualitat de l'aire", que, ha assegurat, és un factor preocupant.
L'estudi elaborat pel RACC "simula en detall" els canvis en la regulació semafòrica que suposarà la unió dels tramvies, i fa una anàlisi desagregat, amb una aproximació de la influència que tindrà aquest projecte sobre els diferents formes de transport (trànsit privat, xarxa d'autobús urbà, vianants i ciclistes) i la qualitat de l'aire.
RACC ha analitzat 21 encreuaments de dues zones en concret - plaça Francesc Macià, Sarrià i Urgell, i la zona del carrer Balmes, Via Augusta i Passeig de Gràcia - dels quals ha conclòs que la connexió del tramvia tindria greus efectes negatius en la qualitat de l'aire a causa de la congestió que provocaria, i els més beneficiats serien els usuaris del tramvia, que guanyarien temps en els seus desplaçaments.
També han pogut observar que els vianants i els usuaris que fan servir les línies del transport públic per travessar l'avinguda Diagonal es veurien perjudicats per l'augment de temps en els seus recorreguts, fins a un 49% més a la Via Augusta - Passeig de Gràcia, causat per la prioritat semafòrica que tindria el tramvia.
Segons ha explicat el director tècnic de la Fundació RACC, Lluís Puerto, "la situació dels ciclistes és relativament bona" mentre es desplacin en el recorregut que faria el tramvia per la Diagonal i es veuran beneficiats amb la prioritat semafòrica del tramvia.
Les emissions de NOx dels autobusos que no desapareixeran per la connexió del tramvia s'incrementaran un 30,2%, segons els resultats de l'estudi, mentre que les emissions dels vehicles privats augmentaran un 21,9% a la zona de Francesc Macià i un 12% en Via Augusta.
Quant a l'entrada a Barcelona hi hauria una millora del 22% en el temps de recorregut en cotxe per l'avinguda Sarrià, i disminuirien les emissions contaminants en un 9,4%; en la sortida de la ciutat pel carrer Urgell augmentaria el temps del trajecte de 3 a 14 minuts, un 320%.
Mateu ha afirmat que els estudis de l'Ajuntament són "bons, però no són suficients", ja que no fan una microsimulació per veure els efectes, tant globals com els petits detalls, que han pogut extreure d'aquest estudi.
El mes de maig passat, l'entitat va portar a debat la connexió del tramvia a Barcelona a la Tribuna RACC, on reconeguts experts en urbanisme, mobilitat i economia van analitzar els possibles efectes de l'obra proposta per l'Ajuntament de Barcelona.
Relacionados
- El BCE adjudica 62.160 millones a 200 bancos en la tercera subasta TLTRO para estimular el crédito
- Economía/Finanzas.- El BCE adjudica 62.160 millones a 200 bancos en la tercera subasta TLTRO para estimular el crédito
- Economía/Finanzas.- El crédito al consumo crecerá un 16% este año
- La mayoría de los partidos apoya el crédito al Fondo Único pero critica a la Sareb
- El crédito al consumo crecerá un 16% este año