
Barcelona, 12 maig (EFE).- L'empresa catalana Eurofragance, dedicada a l'elaboració de fragàncies i aromes, ha obert una nova filial comercial a Singapur, des de la que espera "atacar" el mercat asiàtic, que representa actualment el 10 per cent de la seva facturació.
Amb aquesta obertura, la companyia disposa ja de cinc filials a l'estranger, al costat de les de Mèxic, Dubai, Turquia i Filipines, encara que només la mexicana constitueix "una petita Eurofragance", atès que compta amb els departaments de comercial, desenvolupament i també producció.
El director corporatiu de la firma, Albert Tomàs, ha explicat a Efe que les oficines de Singapur, ubicades en un dels centres de negocis més importants de la zona, han suposat una inversió inicial d'uns 500.000 euros i en elles treballen sis persones.
Això no obstant, l'objectiu de Eurofragance és seguir invertint en aquesta delegació, perquè en un futur disposi també de magatzem propi i, com últim pas, d'una planta productiva.
Enfortir la seva presència al mercat asiàtic és una prioritat per a Eurofragance, que vol aprofitar l'auge de la classe mitjana en països com l'Índia o la Xina per créixer i guanyar quota de mercat a la zona.
"A Àsia tenim un pla de creixement molt ambiciós i Singapur serà la nostra plataforma per créixer en tot el sud-est asiàtic", assenyala Tomàs, que recorda que la companyia té també filial a les Filipines, encara que aquest mercat és tan gran que requereix de la seva pròpia delegació.
Comenta Tomàs que el creixement de Eurofragance, que està actualment present en més de 70 països, no passa tant per augmentar les exportacions, sinó per desenvolupar les filials existents i obrir altres noves.
"Hem estat sempre una empresa exportadora, però el nostre repte passa per transformar-nos en una empresa internacional. Hem d'intentar ser una petita multinacional amb un objectiu: estar més prop del client", indica el directiu.
Eurofragance, que té fàbrica a Rubí i recentment ha traslladat la seva nova seu corporativa a Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental), té com a principal mercat Orient Mitjà, regió en la qual és present des de l'any 1993 -l'empresa va néixer el 1990- i en la que la perfumeria està molt arrelada a la cultura.
"Allà som un dels grans jugadors, que competim amb les grans multinacionals del món", apunta Albert Tomàs.
Altres dels mercats d'expansió per a Eurofragance és el continent americà, i especialment Llatinoamèrica, on l'any passat va obrir la filial de Mèxic, en la que treballen una trentena de persones, amb la finalitat d'augmentar les seves vendes a la regió, que a dia d'avui suposa entorn del 10 % de la facturació.
Dins d'Amèrica, Eurofragance veu com mercats diferenciats el Brasil i Estats Units, ja que són molt atractius, però també altament "proteccionistes i endogàmics".
Malgrat les dificultats, Tomàs no descarta aterrar pròximament en aquests països: "Els estem mirant. el Brasil està allà, ho tenim sobre la taula i estem analitzant diferents estratègies d'entrada. Estats Units ho tenim com un pas posterior i potser la manera d'entrar sigui més agressiva, com pot ser via alguna adquisició".
Però la vocació de Eurofragance és avançar amb pas ferm, dins de les seves possibilitats i mida, en tot el mon, pel que mira també de reüll les possibilitats que ofereix el mercat africà, en el que ja són presents en països com Ghana, Costa d'Ivori o Kènia.
"A la zona sud, est i oest hi ha molt recorregut per créixer. Creiem que Àfrica ja no és el futur, sinó el present", afirma Tomàs, que tampoc s'oblida de reforçar la seva presència a Europa, on Eurofragance ha aconseguit créixer els últims anys, malgrat la crisi, gràcies, en part, a l'empenta que han experimentat les marques blanques en països com Espanya.
Eurofragance, que el 2012 va facturar prop de 43 milions d'euros, un 12 % més que l'any anterior, preveu tornar a créixer aquest 2013 en doble dígit i superar els 50 milions en vendes.