(Reuters) - KFC parent Yum Brands Inc reported a quarterly profit that met Wall Street's expectations, helped by another quarter of strong sales in China.
China -- the world's fastest growing major economy -- is Yum's biggest earnings driver, accounting for just over 40 percent of overall profits.
Yum's third-quarter net income rose to $383 million, or 80 cents per share, from $357 million, or 74 cents per share, a year earlier.
Excluding special items, Yum's profit was 83 cents per share, matching analysts' average estimate, according to Thomson Reuters I/B/E/S.
Revenue rose to $3.27 billion from $2.86 billion a year earlier.
Shares in Yum, which closed at $49.44 on the New York Stock Exchange, rose 2.4 percent in extended trading.
(Reporting by Lisa Baertlein; Editing by Richard Chang)
Relacionados
- GI Dynamics, Inc. revela datos que demuestran los beneficios del tratamiento con EndoBarrier para controlar el azúcar en sangre y perder peso después del período de implantación
- The Valence Group actúa como asesor de fusiones y adquisiciones de PolyOne en el acuerdo para la adquisición de ColorMatrix Group, Inc.
- GI Dynamics, Inc. ha presentado los datos que demuestran los beneficios que produce el tratamiento con EndoBarrier en el control de azúcar y pérdida de peso después del periodo de implante
- Aviso al sector: Structural Integrity Associates, Inc. descubre nueva forma de grafitización
- COMUNICADO: FX Alliance Inc. realiza una declaración de registro sobre la oferta pública inicial propuesta