Cataluña

García Paramés, Xavier Vives, l'OCDE i Amadeu Altafaj, guardonats amb els Premis IEF a l' Excel·lència Financera 2012

El proper 12 de desembre, l'Institut d'Estudis Financers (IEF) atorgarà els V Premis IEF a l'Excel·lència Financera en reconeixement a la trajectòria professional i acadèmica, a la implicació en la divulgació i formació financera, així com a la transparència en la comunicació corporativa.

Els guardonats de l'edició 2012 són els següents:

- Premi IEF - everis a l'Excel?lència Financera en la Carrera Professional: Francisco García Paramés, primer executiu de Bestinver, per la seva tasca pionera, constant i extraordinàriament meritosa com a gestor de carteres, tant la seva a nivell personal com la de Bestinver, en general. García Paramés no és només el gestor de carteres espanyol de més prestigi internacional sinó un autèntic referent en value investing. Un exemple de professional i de professionalisme, tant allunyat dels escarafalls mediàtics com proper i transparent amb els seus clients.

Premi IEF a l'Excel·lència Financera en la Carrera Acadèmica: Xavier Vives, professor d'Economia i Finances i Director Acadèmic del Public-Private Sector Research Center de l'IESE Business School, l?escola de direcció d?empreses de la Universitat de Navarra, per la seva dilatada trajectòria acadèmica, d'investigació i assessoria pública i privada en el camp de l'economia i les finances. És un dels economistes espanyols amb més presència, projecció i experiència internacional. Les seves àrees d'interès i dedicació són molt extenses, però sempre amb una vinculació altíssima als efectes sobre el funcionament dels mercats i les Institucions. La seva tasca divulgativa és també excepcional i ha estat reconegut amb nombrosos premis professionals.

- Premi IEF a l'Excel·lència Financera en Divulgació: La Xarxa Internacional d'Educació Financera de l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE), per ser l'entitat que va iniciar i que lidera actualment el treball internacional per lluitar contra l'analfabetisme financer d'una gran part de la població i, amb això, intentar posar fi a la indefensió dels ciutadans davant la presa de decisions que configuren el seu futur personal financer. La Xarxa Internacional d'Educació Financera de l'OCDE ha desenvolupat, des de l'any 2003, una gran tasca, i amb una incidència importantíssima a molts països per a la implantació de l'educació financera a una gran varietat de segments de població i a través de mitjans cada vegada més innovadors.

- Premi IEF a l'Excel·lència Financera en Comunicació: Amadeu Altafaj, actual Cap adjunt del Gabinet del Vicepresident Econòmic de la Comissió Europea, Olli Rehn, ha estat premiat a proposta del exigent Jurat periodístic per la seva extraordinària i innovadora tasca en comunicació com a portantveu d'assumptes econòmics i monetaris de la Comissió Europea durant un període especialment dur i complicat per l'esdevenir europeu i, en particular, durant la crisi de l'euro i dels països perifèrics. L'accessibilitat i ponderació del seu talant i la seva activitat professional, i la qualitat i oportunitat de la informació facilitada, el fan més que mereixedor del Premi en Comunicació d'aquesta edició.

WhatsAppFacebookFacebookTwitterTwitterLinkedinLinkedinBeloudBeloudBluesky