El conveni, signat per als propers tres anys (2012-2014), signifca una aportació econòmica per promocionar la cultura i l'oci de Barcelona en el sector turístic.
Moritz s'ha convertit en el principal patrocinador privat de Turisme de Barcelona, en virtut de l'acord signat entre l?entitat de promoció turística de la ciutat i l'empresa cervesera, creada per Lluís Moritz el 1856 i rellançada al mercat l'estiu de 2004.
L'acord, subscrit pel director general de Turisme de Barcelona, Pere Duran, i el director general de Moritz, Albert Castellón, suposa l'entrada d'una nova empresa aliena al sector turístic en el finançament de Turisme de Barcelona.
Duran destaca precisament aquest caràcter de l'acord amb l'empresa cervesera. "El compromís de Moritz amb Turisme de Barcelona és el primer símptoma que les empreses del país finalment reconeixen que el turisme és un sector que està essent clau per a la venda dels seus productes", ha apuntat. A més, ha enaltit la seva visió de futur: "Moritz, que es converteix en el nostre principal patrocinador privat, és una companyia valenta i agosarada que es posiciona, així doncs, al costat del turisme i de Barcelona".
Així mateix, l'acord de col.laboració, per Castellón, representa "una gran aposta per la promoció d'una ciutat tan nostra com és Barcelona des de la vessant cultural, turística i gastronòmica".
Principals bases del conveni
En virtut de l'acord, Turisme de Barcelona, en el seu esforç promocional, posicionarà la nova Fàbrica Moritz Barcelona (Ronda Sant Antoni, 41) com un dels establiments més rellevants de la ciutat per al turisme.
A canvi de la promoció d?aquest espai, rehabilitat per Jean Nouvel, Moritz aportarà producte als actes d'interès gastronòmic que organitzi Turisme de Barcelona en els tres anys vinents. A més, passarà a ser membre de tres programes del consorci, el Barcelona Convention Bureau, el Barcelona Gastronomia i el Barcelona Cultural i Lleure