Cataluña

TMB vol reduïr en 56 milions la seva despesa el 2012

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) espera reduir en 56 milions d'euros les necessitats de finançament de la companyia l'any 2012 mitjançant el seu pla de racionalització de la despesa.

Segons informa la companyia en un comunicat, ha estat la menor disponibilitat de recursos per al conjunt del sistema de transport públic de la regió metropolitana el que ha dut a l'el·laboració d'aquest pla, que s'ha donat a conèixer avui al Consell d'Administració de l'empresa.

Els ajustos afectaran línies i franges horàries de baix impacte, per preservar l'alt nivell de qualitat del servei de metro i autobusos. Es manté el metro nocturn i es preveu posar en marxa, durant el primer semestre de l'any, la primera fase de la nova xarxa de bus.

L'esforç d'internalització de costos és de fet la continuació d'una línia de contenció de la despesa i millora de la gestió que s'ha dut a terme des del 2009. En aquests tres anys, TMB ha reduït en 78,5 milions d'euros les necessitats de finançament, mentre que gràcies a l'esforç dels treballadors i una més gran eficiència en la gestió dels recursos, els índexs de qualitat i de satisfacció del client no han deixat de créixer, des de valoracions de 7,15 (bus) i 7,09 (metro) el 2008 a màxims històrics de 7,47 (bus) i 7,31 (metro) actualment.

Mesures de racionalització a la xarxa d'autobusos

Les mesures d'ajust de l'oferta de la xarxa d'autobusos, aplicables dins del primertrimestre de l'any, tenen en compte l'evolució de la demanda, que ha disminuït globalment un 5% des del 2009, i la concurrència d'altres xarxes més eficients, com ara les ferroviàries, en els mateixos recorreguts. La hipòtesi amb què es treballa inclou: ajust d'oferta en dies feiners en 14 línies, amb variació mínima de l'interval de pas, ajust d'oferta en caps de setmana i festius en 9 línies; supressió de 4 línies, supressió de 3 línies en cap de setmana, ajust d'oferta del Bus del Barri, 20 línies del qual deixaran de circular en diumenges i festius i execució de la primera fase de la nova xarxa de bus dins del primer semestre de l'any 2012, amb l'objectiu de donar més bon servei.

Mesures de racionalització a la xarxa de metro

La xarxa de metro mantindrà l'horari de servei i l'oferta bàsica tots els dies de la setmana i es donarà compliment al compromís de mantenir amb les mateixes prestacions el servei de metro nocturn. Els ajustos es limiten a franges en què la capacitat supera àmpliament la demanda registrada, i són compatibles amb els reforços que siguin necessaris amb motiu d'esdeveniments massius. Es mantindrà l'horari continuat els dissabtes i vigílies de festiu singulars, en què es registra una mitjana de 86.000 viatgers entre la mitjanit i les 7 del matí i que aporta 1,5 milions de viatgers anuals. No es faran prolongacions de servei amb motiu d'actes lúdics com ara partits de futbol.

Mesures de l'àmbit laboral

Com a conseqüència dels ajustos del servei i les necessitats pressupostàries, es preveu una reducció dels costos laborals que es concretarà per la via de la negociació amb els representants dels treballadors, amb vista a aconseguir els objectius de contenció de plantilles, contenció salarial i eficiència en la gestió del personal.

Quant al personal fora de conveni de l?empresa, se li va aplicar una reducció salarial al 2010, que s?ha consolidat al 2011. Es proposa la continuïtat de la mesura al 2012. Al personal directiu se li ha aplicat els dos últims anys reduccions salarials, seguint el criteri de l?administració pública catalana, i així continuarà sent en el futur.

WhatsAppFacebookFacebookTwitterTwitterLinkedinLinkedinBeloudBeloudBluesky