
L'acord entre el FC Barcelona i Telefónica tindrà una durada de tres anys, assumint que ambdues parts prepararan una estratègia d'activitats més concretes a desenvolupar a curt i mig termini.
Telefónica i el FC Barcelona han subscrit una aliança en matèria de innovació pionera al món que converteix al club en la primera entitat esportiva que utilitzarà el seu Estadi com un banc de proves de noves tecnologies i aplicarà ciència i tecnologia al món del esport.
El conveni de col.laboració ha estat signat avui a Barcelona pel President del FC Barcelona, Sandro Rosell; el director general de Telefónica a Catalunya, Kim Faura; el director del Centre de Telefònica I+D de Barcelona, Pablo Rodríguez; i el directiu responsable de noves tecnologies del club, Dídac Lee, en un acte que ha tingut lloc a Torre Telefónica, la seu de la Companyia de telecomunicacions a Catalunya.
L'aliança es desenvoluparà durant tres anys al voltant de dos grans eixos de col.laboració: la incorporació de eines digitals per millorar l?experiència dels aficionats al Camp Nou i l?aplicació de ciència al món de l?esport.
El primer dels eixos de col.laboració gira entorn de l'experiència dels aficionats del FC Barcelona al Camp Nou. Els grans esdeveniments esportius estan posant de manifest la necessitat de dotar a aquests entorns de les millors comunicacions possibles perquè els espectadors puguin interactuar durant la celebració de les competicions.
El segon eix suposa l'aplicació de la ciència al món de l?esport i la creació d?un Doctorat en Ciència i Esport per estudiar com els mètodes científics es poden aplicar per millorar el rendiment en les competicions de qualsevol disciplina.
6.000 tweets per segon
Les noves generacions són ja espectadors proactius que realitzen fotografies i vídeos de les competicions a la vegada que intercanvien les seves imatges en temps real a través de les seves xarxes socials. Aquesta realitat ja s?ha posat de manifest als partits més importants de futbol. Twitter va rebre més de 6.000 tweets per segon durant el partit de la final de la Champions League entre el FC Barcelona i al Manchester United. El Barça, guanyador de la final, va rebre 575.104 mencions a twitter enfront de las 251.829 del Manchester y els jugadors Leo Messi i Wayne Rooney van ser objecte de 121.750 i 51.757 tweets, respectivament.
El FC Barcelona és líder mundial en les principals xarxes socials, amb gairebé 18 milions de fans a Facebook i més de 2,5 milions de seguidors de Twitter.
Els experts xifren en un 8% l'augment del tràfic mòbil 3G cada mes, i adverteixen que, en els propers Jocs Olímpics de Londres, la capacitat d'aquesta tecnologia mòbil en els estadis haurà de multiplicar-se per vint ja que el intercanvi de vídeo en el mòbil serà el principal protagonista.
Davant d?això, Telefónica i el FC Barcelona han decidit treballar per tal de que l'Estadi del FC Barcelona sigui el primer lloc per experimentar l?ús de noves tecnologies sense fil de radi i de xarxa, per millorar l'experiència del aficionat, amb una major cobertura telefònica i accés més òptim a les xarxes socials gràcies a les tecnologies d'última generació.
L'acord entre el FC Barcelona i Telefónica I+D no té cost econòmic per al Club. Un equip de 20 investigadors treballaran en el desenvolupament del conveni i la creació del primer Doctorat sobre Ciència i Esport d'Europa.